Marketing automation – co to?

Dobrze działająca witryna, a w szczególności sklep internetowy, to nie tylko dopracowany do perfekcji kod, dobry hosting i domena odznaczająca się najlepszymi parametrami. Dzięki wprowadzeniu niektórych rozwiązań marketingowych, znacznie łatwiej zadbać o lepszą widoczność i podnieść jej parametry i zwiększyć ruch dzięki właściwie opracowanej strategii. W dzisiejszym wpisie w ramach kącika marketingowego postaram się odpowiedzieć na pytanie: marketing automation co to?

Dlaczego warto postawić na automatyzację?

Automatyzacja marketingu to popularna, choć nie wszystkim znana dziedzina promocji. Dzięki wprowadzeniu licznych udogodnień i systemowej analizie ryku, znacznie łatwiej i szybciej o pozyskanie niezbędnych informacji. Odpowiadając na pytanie: marketing automation co to, należy zbudować bazę klientów – na przykład poprzez zaproszenie użytkowników do subskrypcji kanału – sklepu internetowego bądź bloga. Taka baza mailingowa do pierwszy krok do zbudowania systemu naszych stałych klientów. Właściciele platform decydują się również na zapisywanie podobnych danych w systemach CRM.

Marketing automation - co to i jak działa?

Marketing automation: co to i jak działa

Znana jest już odpowiedź na to, co to marketing automation i jakie przynosi korzyści. Należy teraz zadbać o dobór odpowiedniego oprogramowania pozwalającego na skorzystanie z potencjału takiej formy gromadzenia danych. Możemy wybierać z gamy programów do mailingu; warto rozważyć również wprowadzenie rozwiązań drip marketingu, czyli strategii marketingowej opracowanej jako plan działania. Segmentacja pozwala na szybsze adaptowanie nowych rozwiązań i zapewnia znacznie lepszy kontakt z potencjalnym odbiorcą. Umożliwia również wyeliminowanie błędów. Wspiera więc dobrą widoczność domeny w wynikach wyszukiwania.