Projektowanie landing page i najlepsze rozwiązania

Docelowa, lądowania, microsite, czyli landing page to kluczowy element kampanii digital. Kluczowy, choć nie konieczny. Można natomiast przy jej pomocy osiągnąć cele marketingowe które przyświecały Ci od początku. Projektowanie landing page to istotny komponent kampanii. Należy więc znaleźć odpowiedni balans i poszukiwać rozwiązań technicznych i z zakresu UX, które poprawią rozpoznawalność marki i zwiększą jej potencjał.

Komponenty dobrej landing page

Jeśli działasz w oparciu o model Conversion-Centered Design (a więc działania zorientowane na konwersji), powinieneś zapoznać się z przygotowanymi przez nas zasadami.

Zdobądź atencję użytkownika

Landing page to strona, która ma pobudzać użytkownika do podjęcia pewnej akcji – i zwykle tworzona jest jedynie w tym celu. Właśnie dlatego winna mieć współczynnik uwagi na poziomie 1:1. Oznacza to, że prezentowany adres ma mieć widoczny przycisk CTA, cel strony być jasno określony, a użytkownik intuicyjnie wiedzieć, w jakim celu został na tę stronę przekierowany

Zrezygnuj z paska nawigacji

Faktografia nie kłamie: Yuppiechef zauważył wzrost konwersji o 100% przy usunięciu paska nawigacyjnego. Projektując landing page należy więc rozważyć usunięcie tego elementu strony.

Na czym polega projektowanie landing page?

Emocje i szczerość przekazu

Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań marketingowych, wzorcowy szablon strony może nie zadziałać zbyt skutecznie. Zadbaj o emocje – wyraziste i pozytywne. Mów językiem korzyści.

Less is more

Projektowanie landing page to koronkowa praca. W myśl zasady mniej znaczy więcej, należy zadbać o to, by strona była czytelna i estetyczna. Niewiele tekstu, przejrzyste grafiki i oszczędna szata graficzna to klucz do sukcesu!

Projektowanie landing page w pigułce

Podczas prac zadbaj o to, by dobrze wyeksponować przycisk CTA – to najważniejszy element strukturalny podczas projektowania landing page. Zadbaj o szatę graficzną: poszukuj nowych rozwiązań i wybieraj te komponenty, które skierują uwagę użytkownika do podjęcia pożądanych działań.