Remarketing – wszystko co musisz o nim wiedzieć

Prowadzenie sklepu internetowego warto połączyć z licznymi działaniami marketingowymi. Sprawdź czym tak naprawdę jest remarketing, dlaczego warto i jak wykorzystywać go w swoich kampaniach reklamowych. Zapraszamy do lektury.

Czym jest remarketing?

Wspomniany remarketing, to tak naprawdę jeden z ważniejszych elementów kampanii marketingowej. Na czym więc polega? W dużym skrócie, oznacza trafianie z przekazem reklamowych do osób, które już kiedyś spotkały się z naszą marką. Może to oznaczać, że zrobiły już u nas zakupy, weszły na naszą stronę internetową, czy też odwiedziły sklep stacjonarny. Co jest w tym wszystkim najważniejsze? Tego typu odbiorcy będą zazwyczaj o wiele bardziej skłonni, aby poświęcić uwagę naszemu komunikatowi i rzeczywiście się nim zainteresować. Co ciekawe, konkretny mechanizm działania będzie zmieniał się w zależności od kanału, z którego korzystamy. Pomijając ten fakt, jest to naprawdę prosty mechanizm, który potrafi przynieść szybkie i widoczne efekty.

Dlaczego i jak z niego korzystać?

Pierwszym krokiem jaki powinniśmy podjąć jest oczywiście wybór odpowiedniego kanału reklamowego. Do wyboru mamy tak naprawdę bardzo dużo opcji, między innymi najpopularniejsze, czyli Google Ads, czy Facebook Ads. Dlaczego remarketing jest naprawdę opłacalny? Jest jedną z najtańszych i jednocześnie najbardziej skutecznych form marketingu. Warto podkreślić iż najtrudniejszy i tak naprawdę najdroższy jest pierwszy kontakt z klientem i próba dotarcia do niego. Przesłanie oferty do klienta, który już miał z nami do czynienia jest nie tylko niesamowicie proste, ale i o wiele tańsze i co najważniejsze – w większości przypadków bardzo skuteczne.